Tot over 3 maanden - Reisverslag uit Zuidland, Nederland van Chantal Monster - WaarBenJij.nu Tot over 3 maanden - Reisverslag uit Zuidland, Nederland van Chantal Monster - WaarBenJij.nu

Tot over 3 maanden

Blijf op de hoogte en volg Chantal

23 Januari 2014 | Nederland, Zuidland

Lieve familie, vrieden, buren, kennisen,

Allereerst heel erg bedankt voor een geweldige afscheidsavond.
Ik heb het super naar mijn zin gehad en heb van iedereen leuk afscheid kunnen nemen. 2x zelfs wat de meeste heb ik zondag op Sanders verjaardag weer gezien.
Jullie hebben me allemaal erg verwent, ik heb mooie en leuke cadeaus gehad voor mijn reis. Bedankt daarvoor.

Voor tante Patricia: de "oranje" stethoscoop gaat zeker gebruikt worden. En tegen die tijd zorg ik dat er een foto op deze site komt te staan. Zodat je kunt zien hoeveel gebruik ik ervan maak. Wanneer het lukt, bij deze de vraag of je opa en oma op de hoogte kan stellen wanneer ik weer een verslag heb geupload inclusief foto's.
Cait lief klein nichtje, wanneer ik terug ben is mijn haar langer en kun jij vast heel goed invlechten. Ik zal weer braaf zitten als model.

Voor mijn lieve grote maar toch kleine nicht Miranda: (mijn tijdelijke stand-in) Je bent een grote schat. Wanneer ik terug kom zal ik absoluut gebruik maken van jou cadeau en een mooi foto album maken zodat ik het me altijd zal herinneren!
Voor mijn andere lieve ooms, tantes, neven, nichtjes, bedankt voor jullie enthousiasme en interesse in mijn reis. Het gaat een hele onderneming worden en mede dankzij jullie zal ik naast stage ook lekker kunnen genieten van alles om me heen. Na terug komst kan ik jullie alle details vertellen.

Voor mijn lieve opa en oma Monteny: Ik ga een avontuur beleven maar ik beloof bij deze dat ik terug kom en wanneer ik terug kom, laat ik U alle foto's zien, ook waar de knuffels zijn terecht gekomen, ik vertel U alle verhalen zo in detail dat het zal lijken of U erbij was!!
Voor mijn lieve oma Monster: Het was een zeer ontroerend afscheid, U wist precies waar ik het over had, we hebben samen een traantje gelaten, wanneer ik terug ben gaan we samen wandelen in de Bernisse!

Voor mijn lieve ouders, ik weet dat jullie het in het begin niet eens waren met deze reis, maar ik heb het eigenwijs als ik ben toch doorgedrukt. Wanneer ik iets wil zal ik het krijgen ook. Gelukkig komen jullie na 5 weekjes ook Afrika onveilig maken zodat ik jullie tussendoor nog eens zie.

Nu de avond voor mijn vertrek schrijf ik dit stukje. Mijn koffer is ingepakt (ik hoop serieus dat er niets mis is met onze koffer weger) 29.75 kg. Mijn handbagage is eigenlijk meer dan 8 kg. (Mijn moeder heeft de oplossing, als het werkt laat ik het jullie van de week wel weten hoe ik door de douane ben gekomen met meer handbagage.
De laatste dingetjes zijn in de koffer gelegd en bij mijn handbagage gedaan. En hij paste dicht. YOEHOE!!!

Vanmorgen heb ik geprobeerd ons (Cynthia en mij) in te checken. Ik was zo enthousiast dat ik precies 24 uur voor vertrek van de vlucht om precies 11.40 probeerde in te checken. Helaas lukte dit niet. Gespannen en geirriteerd was in dan natuurlijk ook toen Marlies 45 minuten later belde dat het haar wel was gelukt. GRR. Naar school gescheurd als een formule 1 coureur om daar in te checken voor goede stoelen. Mediatheek dicht!! GRRR. Dan maar op mijn telefoon (Iphone 4 is niet wat het is wanneer het op snelheid aan komt, sorry San) en dat ging traag!! Maar 3 maal scheepsrecht, het was gelukt. Zowel Cynthia als ik hadden een plaatsje naast Marlies!. Gezellig met zijn drietjes in het vliegtuig. Waarschijnlijk zitten mijn knieën in mijn nek en zitten wij hutje, mutje, klutje op elkaar. Ach maakt niet uit als het maar gezellig is!.
Cyn bij deze jij zit bij het gangpad want als je over je nek moet kun je naar het toilet rennen om de 5 minuten zonder dan Marlies en ik op hoeven te staan.

Nu ga ik genieten van een laatste avondje thuis op de bank met een heerlijk stukje taart en een emmer thee! HMMM..

Lieve familie en vrienden tot snel!!!

Chan

p.s. De eerste foto's staan erop.

  • 23 Januari 2014 - 20:40

    Lydia:

    Lieve Chantal,

    Heel veel succes en een goede vlucht gewenst!!

    Gr Lydia!!

  • 23 Januari 2014 - 22:07

    Lieneke:

    Wat kan je leuk en mooi schrijven!! En je bent nog geen eens op avontuur!!! Ik ga je zeker volgen tallie!!! Succes en heeeeel veeeel plezier maken!! Tussen de tranen en blijdschap mag je ook genieten van afrika!!!
    Xoxo en kijk uit naar het eerste afrikaanse verslag!!!

  • 23 Januari 2014 - 22:27

    Eveline:

    Hoi chantal!

    Spannend hoor!! Nu is het dan bijna zover.....
    We hopen heel veel verhalen te horen van je en geniet van elk moment!

    Heel veel mooie momenten gewenst en voor de mindere momenten....veel wijsheid!

    Grtjs van ons allemaa

  • 23 Januari 2014 - 23:05

    Daphne :

    Wat een mooi verhaal al! Ik kijk ook uit naar je eerste verslag en uiteraard allen die hierop volgen! Goede reis en doe ook Marlies en Cynthia de groeten en heel veel succes! Xxxxxxxxxxxxxx

  • 23 Januari 2014 - 23:18

    Miranda:

    Lieve kleine hele grote nicht.

    Wat een lieve woorden!
    Ik ga je heel erg missen en bij het lezen van jouw mooie tekst rollen de tranen over mijn wangen en besef ik des te meer hoe erg ik je ga missen.
    Ik gun je een hele mooie trip en geniet van deze bijzondere ervaring.
    Doe geen rare dingen, ik kan geen stand-in blijven ;-p.
    Ik ben er bij als je landt op Schiphol!, moet met eigen ogen zien dat je weer heel huids terug bent. Ik kan niet wachten ;-).

    Lief meisje, geniet ervan en kom met een heleboel ervaring terug!

    Xxx Miranda je grote kleine nicht en natuurlijk Gilbert, Sharon en Noah.

  • 27 Januari 2014 - 16:24

    Marleen En Arend:

    Zo lieve Chantal je reis is begonnen ,we gaan je volgen daar in Tanzania .De eerste dag zit er op .Wij hopen dat je er nu al een goede gevoel van heb dat je deze grootte stap gezet heb .We denken aan je en gaan al je stappen volgen .Chantal heeeeeeeel veel plezier en een fijne leerperiode . geniet van alle momenten die je krijgt
    Lieve groeten Marleen en Arend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Ik ben Chantal Monster 22 jaar en ga voor mijn afstudeerstage in de verloskunde voor 3 maanden naar Arusha Tanzania. Ik vertrek 24 januari en kom 25 april terug. 13 volledige weken.

Actief sinds 14 Jan. 2014
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 18522

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 25 April 2014

Tanzania stage

Landen bezocht: